Acest site folosește «Cookies» Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii acestora.

Al-Karim الْكَرِيمْ

Allah a spus:
"... Însă Acela care este mulțumitor este mulțumitor pentru sine însuși, cât despre acela care este nemulțumitor, Domnul meu Își este Deajuns pentru Sine și El este Înstărit [și] Mărinimos [Ghaniy, Karim]." (Coran 27:40).

Cercetătorii spun că orice lucru considerat bun, prețios, de mare importanță, este Karim. Din punct de vedere lingvistic, o persoană care este out-dare este, de asemenea, numit Karim, generos. Orice lucru deținut în propria sa categorie, cu o mare stimă, se numește Karim. Allah este numit "Al-Karim", un atribut care descrie bunăvoința și bunăvoința Lui. Allah a fost întotdeauna generos, și El va fi întotdeauna așa. El este înalt deasupra oricărei umilințe; El dă din belșug, și El dă frumos.
Al-Karim iartă, deși El este capabil să facă cea mai severă pedeapsă; El împlinește făgăduința Lui; El dă mai mult decât ceea ce îi cerem lui Dumnezeu; nu-i pasă de cât de mult dă și cui; El nu permite nimănui care caută să se refugieze la El să sufere pierderi; El nu are nevoie de mijloace pentru a face ceea ce face El. Cel care poate combina în El toate aceste calități este Absolutul al-Karim; Nimeni altul decât Allah este ca atare.
Cel Atotputernic a spus:
O, omule! Ce te-a înșelat pe tine în privința Domnului tău Cel Generos [Al-Karim] ...? (Coran, 82:6) și "Citește și Domnul tău este cel mai nobil" (Coran, 96:3).

Arabii sunt obișnuiți să apeleze la orice Karim dacă are meritul sau calitatea lăudabilă.
Mohamed, Trimisul lui Allah, a spus: "Yousuf este cel mai mare Karim al oamenilor", ceea ce înseamnă că este în linie și descendență. Ei pot descrie ceva a cărui prezență poate fi identificată prin unul dintre simțurile fizice ca Karim. De exemplu, femeile egiptene, după ce l-au văzut pe Yousuf, au spus:
"... Acesta este un înger nobil" (Coran, 12:31).

Descriind Paradisul, Atotputernicul spune că este un "loc nobil" (Coran, 44:26). Acest cuvânt poate fi, de asemenea, aplicat oricărui lucru onorabil; Cel Atotputernic a spus:
"...Cel mai cinstit dintre voi la Allah este cel mai evlavios dintre voi." (Coran 49:13).

Arabii îl pot aplica, de asemenea, la ceva care are multe avantaje, cum ar fi ceea ce este sugerat în acest verset care spune povestea profetului Solomon:
"A fost aruncat dinaintea mea un răvaș vrednic de respect." (Coran 27:29).
Conform exegezei, Karimul din acest verset înseamnă destul de semnificativ și greu, conținând declarații foarte bune.
Unul dintre semnele măreției și generozității Sale este acela că El oferă recompensele Lui chiar și celor care nu le merită. El își îndeplinește bunăvoința chiar și fără a fi întrebat. Dacă cineva se roagă pentru iertare, unul dintre semnele măreției sale este că El va șterge păcatul acelei personae dacă se va căi cu adevărat și El va înregistra o faptă bună pentru el în locul celei rele. Allah a spus:
"Pilda acelora care dau [din] averea lor pe calea lui Allah este ca pilda grăuntelui care face șapte spice și în fiecare spic sunt o sută de grăunțe, căci Allah înmulțește [răsplata] celui care voiește El. Allah este Cel cu Har Nemărginit [și] Atoateștiutor" (Coran, 2:261).

Printre semnele măreției Sale se numără faptul că în viața acestei lumi acoperă păcatele păcătoșilor și ascunde neajunsurile lor.
Într-un incident, Trimisul lui Allah a spus o poveste despre iertarea Celui Atotputernic, care provoacă gânduri.
Allah este "al-Karim mutaghafil", adică cel Mare, care în mod deliberat și adesea trece cu vederea. Unul dintre semnele Măreţiei Sale este că El iartă când este rugat pentru iertare; Allah a spus:
"Rugați-vă de iertare Domnului vostru, căci El este Iertător [Ghaffar]" (Coran, 71:10).
Și printre semnele Măreţiei Sale este că El iartă fără să-i amintească pe aceia pe care îi iartă pentru tipurile de păcate și lucruri urâte pe care le-au comis.
Și printre semnele Măreţiei Sale este că, dacă vor veni la El, după ce L-au ascultat doar puțin, El le va da o răsplată generoasă și îi va onora pe ei, lăudându-i frumos. Printre semnele Măreţiei Sale este că El îi include în Legământul Său; El a spus:
"țineți-vă legământul făcut Mie și-Mi voi ține legământul făcut vouă" (Coran, 2:40).
El chiar îi face vrednici de dragostea Lui:
"... pe care-i iubește și care-L iubesc pe El" (Coran, 5:54).

Printre alte semne ale Măreţiei Sale este faptul că El a făcut din această lume proprietatea împrumutată a slujitorilor Săi spunând:
"El este Acela care a creat pentru voi toate câte sunt pe pământ" (Coran 2:29).

De asemenea, printre semnele Măreţiei Sale și generozității Sale este faptul că El a făcut totul în ceruri și pe pământ subordonat omului:
"Și El v-a supus vouă toate cele care se află în ceruri și care se află pre pământ; toate sunt de la El." (Coran, 45:13).
Unul dintre semnele unui comportament bun al credinciosului în ceea ce privește atributul "Al-Karim" este faptul că el se îndreaptă cu toată inima spre Domnul sau.
Își face obiceiul de a hrăni și de a îmbrăca orfanii și de a fi buni cu rudele lui. Pentru a atrage atenția musulmanilor asupra acestei probleme grele, profetul Muhammad a spus:
Este un semn de bune maniere de a ierta în mod obișnuit pe făcătorii de fapte rele, inclusiv păcatele repetate, și pentru a acoperi greșelile fraților voștri în toate circumstanțele. O asemenea generozitate de maniere este cu siguranță mai prețioasă decât orice generozitate materialistă, pentru că aceasta din urmă privește corpul, în timp ce prima susține sufletul.
Trimisul lui Allah a spus: Trimisul lui Allah a spus:
În ceea ce privește "Al-Akram", adică cel mai generos, este cu siguranță Allah, cel mai generos dintre toți cei generoși. Acest atribut poate avea, de asemenea, același înțeles încorporat în cel al "al-Karim".