Al-Fattah الْفَتَّاحْ
Spune: “Domnul nostru ne va aduna pe noi, apoi va hotărî între noi cu dreptate, căci El este Marele Judecător [și] Atoate-știutorul [Al-Fattah, Al-'Alim]!” (Coran 34:26).
În arabă, fataha, înseamnă "deschis", iar muftah înseamnă cheie, în timp ce fath înseamnă victorie sau cucerire. Fath înseamnă, de asemenea, apă curgătoare sau râu. De asemenea, înseamnă: arbitrarea între doi adversari. "Istiftah" înseamnă: căutarea ajutorului sau obținerea victoriei. Atât al-Fatih, cât și al-Fattah se numără printre atributele lui Allah.
Ele există în textul sfântului Qur'an. "Al-Fattah" este un superlativ al lui Al-Fath. A spune că Allah este Al-Fattah înseamnă a spune că El este cel care judecă între aceia pe care îi creează, slujitorii Săi, cei ascultători și cei răzvrătiți. Este derivat din fath care înseamnă, în astfel de utilizare, arbitraj sau luarea deciziilor. Există acest sens în versetul care spune:
"Doamne, judecă între noi și între neamul nostru întru dreptate, căci Tu ești cel mai bun dintre judecători" (Coran, 7:89).
De asemenea, înseamnă: Cel care acordă victoria ca în acest verset al Surat al-Anfal:
"De veți cere biruința [lui Allah], v-a și venit biruința [Lui]" (Coran, 8:19).
Al-Fattah este Cel care deschide problemele înfundate, Care dezvăluie adevărul, Care simplifică ceea ce pare a fi complicat, Care controlează afacerile cerului și a pământului:
"Și la El sunt cheile necunoscutului și nu le știe decât numai El. Și El cunoaște ceea ce este pe uscat și ceea ce este pe mare." (Coran, 6:59).
El este cel care deschide ceea ce este închis și care are cheile pentru tot, ceea ce deschide larg porțile de susținere și aduce ploaia prin care aduce viața înapoi în țările moarte. Care acordă victoria și sprijinul pentru profeții Săi pe care îi trimite. El deschide inimile închise și le umple de lumina Lui, astfel încât acestea devin liniștite și se bucură de sentimentul de succes.
Atributul "al-Fattah" inspiră maniere bune, care ar trebui urmate de oricine înțelege corect semnificațiile pe care le implică, care contemplă profund asupra lui, care își dorește cu sinceritate să fie binecuvântat de el. Printre astfel de maniere este că ar trebui să mențină o atitudine de o anticipare frumoasă a harului lui Allah, așteptând continuu să primească favorurile Sale, mereu așteptând să câștige binecuvântările Sale. El abandonează graba, se simte mulțumit de tot ce are și de tot ceea ce Domnul a decretat pentru el. "Conștientizarea este o comoară care nu se epuizează niciodată", spune un axiom arab. Cât de adevărat!