Al-Jalil الْجَلِيلْ
"Va rămâne veșnic [numai] fața Domnului tău, Cel plin de Slavă și
de Cinste" (Coran 55:27) și, de asemenea, " Binecuvântat fie numele Domnului tău Cel Plin de Slavă și de Cinste [Dhu al-jalal wa-l-'ikram]!" (Qur'An, 55:78)!
Din punct de vedere lingvistic, verbul "yujill" înseamnă: să măriți sau să glorificați pe cineva sau să îl considerați minunat. Atributul "Al-Jalil" derivă din onoare, demnitate și măreție. El este prea mare pentru a face orice nu se potrivește cu onoarea Lui, care purifică inima prin manifestarea calităților slavei Sale, care revelează ceea ce este ascuns de atributele frumuseții Sale și de ceea ce este în lume, toate acestea, De glorie, perfecțiune, bunătate și măreție de lumina Esenței Sale și de efectele calităților Sale. Al-Jalil merită să liciteze și să interzică; în afară de El, orice persoană mare nu este deloc grozavă, și orice lucru gigantic este mic.
El le acordă slavă celor care se apropie de El și umilindu-i pe cei pe care El îi respinge din prezența Lui.
Absolutul Al-Jalil este Allah. Atributul "Al-Kabir" descrie perfecțiunea Sinelui, în timp ce "Al-Jalil" descrie perfecțiunea calităților Sale. "Al-Azim" se referă la perfecțiunea Sinelui. Toate calitățile Sale se referă la măsura în care se poate concepe; așa că El epuizează mintea și nu este epuizat; El nu poate fi văzut niciodată de nimeni, dar El vede pe toți.
Inițial, atributul "Al-Jamil" a fost aplicat lingvistic unei imagini care poate fi percepută de ochi, indiferent de ceea ce reprezintă, care se potrivește și este de acord cu viziunea. Apoi a fost aplicată unei imagini interioare care poate fi concepută de minte, așa cum se poate vorbi despre "un comportament frumos", pentru că este concepută mai degrabă de minte decât de vedere. Imaginile interioare, dacă armonioase și combinând calitățile perfecțiunii care le corespund, așa cum ar trebui să fie, transmit o frumusețe interioară exact așa cum le transmite oricui le discernează și le concepe o plăcere vizuală, iar frumusețea lor interioară este mai intensă decât în exterior.
Partajarea unui slujitor al lui Allah poate deriva din inspirația acestui Atribut este faptul că el se împodobește cu frumusețe și are în minte că El este cel care i-a dat binecuvântările frumuseții, fie că este vorba despre frumusețea unei imagini vizibile sau din interior. Frumusețea interioară a sufletului este cu siguranță mai mare decât cea a frumuseții corpului. Trimisul lui Allah ﷺ obișnuia să se roage după rugăciunile sale:
Trimisul lui Allah ﷺ a spus de asemenea: adică să-L slăvești ascultându-L și distanțându-te de orice fel de neascultare față de El și să-L ții aproape, făcând ceea ce v-a poruncit să faceți.